22 січня 2025 року державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу під час обстеження території в межах міста Житомира виявлено несанкціоновані звалища відходів, біля контейнерів по збору твердих побутових відходів по вулиці Параджанова (близько 245 кв.м),
по вулиці Свободи та
по вул. Генерала Всеволода Петріва.
Пунктом 2 статті 26 Закону України «Про управління
відходами» визначено, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних,
міських рад у сфері управління відходами належить у тому числі: організація
управління побутовими відходами, відходами будівництва та знесення;
забезпечення ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ у межах населених
пунктів; організація роботи пунктів роздільного збирання побутових відходів;
надання інформації, проведення роз’яснювальної та просвітницької роботи серед
населення щодо управління відходами тощо.
Водночас, виявлення та облік відходів, власник яких не
встановлений, здійснюється у відповідності до вимог статті 12 Закону України
«Про управління відходами». Згідно даної норми, повноваження щодо таких
відходів в межах населених пунктів відносяться до компетенції органу місцевого
самоврядування, в даному випадку – Житомирської міської ради.
Інспекцією направлений лист на адресу Житомирської
міської ради, в якому зауважується на необхідності прийняття рішень та вжиття
заходів з метою забезпечення ліквідації зазначеного несанкціонованого
сміттєзвалища.
Про результати
розгляду та вжиті заходи Державна екологічна інспекція Поліського округу має
бути повідомлена з наданням підтверджуючих документів та фото у встановлені
законодавством терміни.