Державною екологічною інспекцією проводяться перевірки сміттєзвалищ ТПВ



Здійснення контролю за дотриманням вимог природоохоронного законодавства при експлуатації, утриманні полігонів та сміттєзвалищ є одним із пріоритетних напрямків роботи Державної екологічної інспекції Поліського округу.

На сьогодні основним способом видалення твердих побутових відходів є їх захоронення на полігонах, сміттєзвалищах ТПВ.

       Згідно Реєстру місць видалення відходів, ведення якого забезпечує Департамент екології  та природних ресурсів Рівненської  ОДА на території Рівненської області налічується 373 одиниць паспортизованих місць видалення відходів. Найбільші полігони ТПВ функціонують в містах Остріг   ( с. Слобідка), Дубно, Рівне (с. Бармаки Рівненського району), м. Вараш.

      З метою посилення повноважень місцевих державних адміністрацій, а саме: здійснення контролю за використанням відходів з урахуванням вимог безпеки для здоров’я людей і навколишнього природного середовища (ст. 21 ЗУ «Про місцеві державні адміністрації» проведений аналіз щодо наявності в області непаспортизованих МВВ. На території Рівненської області налічується 91 непаспортизованих МВВ.

       Загалом, вкрай негативна ситуація у сфері поводження з відходами склалася у сільській місцевості.

      Державною екологічною інспекцією Поліського округу протягом травня  поточного року проведено позапланові заходи державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства органами місцевого самоврядування. За результатами перевірок встановлено, що повноваження органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами виконуються не в повному обсязі, зокрема: місця видалення відходів не відповідають вимогам  екологічної безпеки, а саме:

 

-   не організовано централізований збір та вивезення твердих побутових відходів, відсутні контейнери для відходів, відсутня схема санітарної очистки населених пунктів, не визначений виконавець послуг з вивезення твердих побутових відходів, що призводить до утворення несанкціонованих сміттєзвалищ;

-  відсутня технічна документація МВВ (проект землеустрою, санітарно-технічний паспорт, паспорт МВВ);

-       при в’їзді до сміттєзвалища відсутня будь-яка інформація (щит, таблички) про розміщення МВВ;

-       відсутні межі земельної ділянки;

-       відходи не ущільнюються та не пересипаються ізольованим матеріалом;

-  на сміттєзвалищі змішуються та захоронюються  ресурсноцінні відходи, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія (пластик, скло, папір);

-   сміттєзвалище не огороджене, що призводить до розльоту легких фракцій за межі та призводить до засмічення прилеглих територій;

-   земельна ділянка під сміттєзвалищем використовується за відсутності правовстановлюючих документів та не винесена в натуру (на місцевості) межовими знаками;

-   зафіксовані місця горіння відходів на території МВВ;

-   безконтрольне захоронення корисних компонентів твердих побутових відходів, таких як скло, папір, пластик та інше призводить до самозагоряння сміттєзвалищ із подальшим горінням утвореного чадного газу. Дана проблема актуальна особливо в осінньо - весняний період.

Посадових осіб суб’єктів господарювання, які утримують місця видалення відходів притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафів за ст.188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, оскільки  встановлено, що надані Інспекцією обов’язкові до виконання приписи не виконуються, або виконуються не в повній мірі.

Варто зазначити, що державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу здійснюються виїзди на скарги щодо несанкціонованих сміттєзвалищ. Інспекцією направляються звернення головам міських/селищних рад та головам районних державних адміністрацій щодо забезпечення ліквідації усіх наявних стихійних сміттєзвалищ на підконтрольній території з подальшим інформуванням про проведену  роботу з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ і результати роботи комісій по безхазяйним відходам. 


ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці